مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 04:552020-11-24پزشكي

عوارض کرونا در بیماران کلیوی خطرناک تر است


یک متخصص اورولوژی، عوارض کرونا در مبتلایان به نارسایی های کلیوی را خطرناک تر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرزاد علامه، با اشاره به اهمیت درمان های اورژانسی بیماری های مجاری ادرار، گفت: انسداد شدید و خونریزی در مجاری ادرار نیازمند مداخلات جدی و درمان به موقع است.

وی، افزایش ناگهانی کراتین خون را یکی دیگر از نشانه های ابتلا به بیماریهای مجاری ادرار دانست د وافزود: ابتلا به بیماری های کلیوی می تواند یکی از دلایل افزایش کراتین خون شود.

علامه با اشاره به اینکه انسداد مجاری ادرار کارکرد کلیه ها را کاهش می دهد، گفت: سنگ های سیستم ادرای یکی از دلایل ایجاد تورم و مسدود شدن حالب کلیه هاست بنابراین نارسایی در عملکرد کلیه کراتین خون را بالا برده و در ادامه عملکرد کلیه ها نیز دچار اختلال خواهد شد.

وی، ضرورت رفع انسداد در مسیر مجاری ادراررا یادآور شد و افزود: درد در ناحیه پهلوها، تهوع و استفراغ از جمله علائم کلیه های سنگ ساز است و باید به محض مشاهده این علائم با پزشک مشورت شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه دفع سنگ از کلیه ها معمولا با درد همراه است، تاکید کرد: ممکن است این سنگ در مدت زمان طولانی ایجاد شده باشد و به مرور زمان علامت های آن تشدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض کرونا در بیماران کلیوی خطرناک تر است

عوارض کرونا در بیماران کلیوی خطرناک تر است