مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 00:402020-11-23پزشكي

آسیب های جسمی قرنطینه برای دانش آموزان و دانشجویان


قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مخاطرات سلامت عصبی-عضلانی-اسکلتی را برای دانش آموزان و دانشجویان به همراه خواهد داشت.

- قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا، مخاطرات سلامت عصبی-عضلانی-اسکلتی را برای دانش آموزان و دانشجویان به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در روزگار قرنطینه، قشر دانش آموز و دانشجو با خطراتی جدی در زمینه از دست دادن سلامت سیستم حرکتی خود روبرو است که دو دلیل عمده دارد؛ دلیل نخست کم تحرکی، که در وهله اول موجب شده است خطراتی مانند شیوع چاقی و اضافه وزن در این قشر افزایش یابد و پس از آن این تحرک پایین باعث شده است تنوع حرکتی برای مغز بسیار کم شود.

شیوع چاقی و اضافه وزن بر اساس منابع علمی به خوبی می دانیم افزایش وزن یکی از عوامل به وجود آوردنده یا تشدید کننده ناهنجاری های بدنی است، از این رو به نظر می رسد خانواده ها باید یک رژیم حرکتی و غذایی مناسب را برای پیشگیری از اضافه وزن فرزندان خود با مشورت متخصصان امر در نظر گیرند.

کاهش تنوع حرکتی مورد دوم بحث کاهش تنوع حرکتی است؛ این عامل موجب می شود، افراد به ویژه آن هایی که در سنین پایه هستند، از تجربیات حرکتی متنوع محروم باشند، بنابراین این فقر حرکتی موجب می شود تا قشر حرکتی مغز تجربه مورد نیاز را برای برنامه ریزی حرکات جدیدی که فرد ممکن است در طول زندگی روزانه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های جسمی قرنطینه برای دانش آموزان و دانشجویان

آسیب های جسمی قرنطینه برای دانش آموزان و دانشجویان