مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 00:102020-11-23اقتصادي

امکان ایران برای انتخاب و خرید واکسن از 18 شرکت


اخیرا و پس از اعلام خبر تولید واکسن کووید-19 توسط کمپانی امریکایی فایزر خبرهایی در خصوص عدم توانایی ایران برای خرید واکسن در شبکه های اجتماعی منتشر شده در حالیکه این اخبار صحت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، اخیراً و پس از اعلام خبر تولید واکسن کووید -19 توسط کمپانی آمریکایی فایزر، خبرهایی با مضمون عدم توانایی ایران برای خرید واکسن، در شبکه‌های اجتماعی باز نشر می‌شود؛ در این خبرها آمده است، با اینکه دو دوز از واکسن کمپانی فایزر کمتر از 20 دلار قیمت دارد، ایران توانایی خرید آن را ندارد.

عمده این اخبار با سوءاستفاده از مصاحبه مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا، با اهداف و جهت‌گیری‌های مغرضانه بازنشر می‌شود، این در حالی‌است که اظهارات دکتر مردانی فقط در مورد عدم خرید واکسن از کمپانی فایزر بوده و وی هرگز نگفته است که ایران واکسن کرونا را وارد نخواهد کرد.

بر اساس اظهارات مردانی چندین واکسن مشابه، از جمله واکسن آکسفورد، وجود دارد که اثار و کیفیت آنها مشابه واکسن فایزر بوده و دارای قیمت پایین‌تری هستند.

بر همین اساس، بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری نیز نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای مطرح‌شده در فضای مجازی که قیمت واکسن شرکت فایزر را کمتر از 20 دلار عنوان کرده‌اند، دو دوز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان ایران برای انتخاب و خرید واکسن از 18 شرکت

امکان ایران برای انتخاب و خرید واکسن از 18 شرکت