مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 17:402020-11-23اقتصادي

حق آبه برای همه کشاورزان سیستان در نظر گرفته شده


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: بمنظور کمک به همه بهره برداران بخش کشاورزی و تقسیم عادلانه آب، برای هر کشاورز سیستانی که به هر دلیلی از محل طرح آبرسانی 46هزارهکتاری دشت سیستان حق آبه کشاورزی نداشته و یا دارای سهم آب کمی (کم حق آبه) بوده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمد علی نیکبخت افزود: حداقل سهم حق آبه در نظر گرفته شده برای این افراد، حق آبه کشت در سطح 3000 متر مربع می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستانتصریح کرد: با این اقدام، بر اساس مطالعات انجام شده حدود 10 هزار بهره بردار سیستانی به 65 هزار نفر کشاورز بهره‌مند از طرح 46هزارهکتاری دشت سیستان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران طرح، طبق برنامه کار تحویل آب به کشاورزان در محل حوضچه‌های 5 هکتاری همچنان ادامه داشته و با رفع نواقص سرعت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

نیکبخت با تقدیر از همکاری کشاورزان افزود: تمام پیمانکاران اجرایی با نهایت دقت تمامی مسیر‌های انتقال آب را کنترل، تا حداکثر رضایت مندی بهره برداران فراهم گردد.

وی اذعان داشت: تاکنون قریب به 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پنج شهرستان حوزه سیستان آبگیری شده و روند این کار کماکان ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه برای همه کشاورزان سیستان در نظر گرفته شده

حق آبه برای همه کشاورزان سیستان در نظر گرفته شده