مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 16:302020-11-23سياسي

نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی باید از سن کودکی آغاز شود


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: امروز همه دنیا به این باور رسیده است که کتاب خوانی امری اکتسابی است و برای نهادینه کردن آن در بین اعضای جامعه باید از سن کودکی شروع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازیکی از پر خسارت ترین تنبلی ها را تنبلی در خواندن کتاب عنوان کردند و از این رو توصیه کردند تا در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از هیچ تلاشی فروگذار نشود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه یک مسئله چند وجهی است که شامل سطوح خرد و کلان است، از این رو کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مراکز تسهیل کننده در این حوزه نقشی اثرگذار در ترویج کتابخوانی در سطوح خرد و کلان ایفا می کنند.

وی بیان کرد: امروز همه دنیا به این باور رسیده است که کتابخوانی امری اکتسابی است و برای نهادینه کردن آن در بین اعضای جامعه باید از سنین کودکی با آموزش غیر مستقیم و حمایت از عادت مطالعه بهره گیری کرد تا در بزرگسالی تبدیل به رفتار شود.

وی افزود: در پی شرایط ایجاد شده با شیوع بیماری، اجازه ندادیم فعالیت های ترویجی متوقف شود و در مسیر خدمت رسانی به مخاطبین زنجیره خدمات ما قطع نشد بلکه از ارتباط فیزیکی به ارتباط در فضای مجازی تغییر مسیر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی باید از سن کودکی آغاز شود

نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی باید از سن کودکی آغاز شود