مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 16:002020-11-23سياسي

اعطای صلاحیت قضایی به سازمان تعزیرات مغایر قانون اساسی شناخته شد


عضو حقوقدان شورای نگهبان اعلام کرد: اعطای صلاحیت به سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به مواردی که دارای ماهیت قضایی است، مغایر قانون اساسی شناخته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در گزارش 56 از سلسله گزارش های خود از جلسات شورای نگهبان نوشت: چهارشنبه 28 آبان ماه 1399 شورای نگهبان صبح، عصر و شب جلسه داشت.

در این جلسه، طرح ها و لوایح متعددی در دستور کار بود و با وجود برگزاری جلسات متعدد فقط فرصت رسیدگی به ادامه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالا های اساسی و طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی شد.

  در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که بررسی آن با توجه به طولانی بودن، زمان زیادی را از شورای نگهبان به خود اختصاص داد، مباحث زیادی صورت گرفت و می توان گفت با عنایت به حجم بالای مصوبه، ابهامات و ایرادات متعددی در مورد آن مطرح شد.

یکی از ایرادات اساسی مصوبه این بود که بر اساس ماده 38 اصلاحی، میان قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفه ای، قاچاق کالای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمات دولتی و سایر پرونده های قاچاق کالا و ارز به نوعی تفکیک صورت گرفته است و جرائم دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای صلاحیت قضایی به سازمان تعزیرات مغایر قانون اساسی شناخته شد

اعطای صلاحیت قضایی به سازمان تعزیرات مغایر قانون اساسی شناخته شد