مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 15:502020-11-23سياسي

سرنوشت توپ جنگی صفوی کشف شده در ضایعات مشخص شد


در روزهای اخیر مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از کشف و شناسایی یک عراده توپ جنگی متعلق به دوران صفوی خبر دادند.

- جی پلاس؛ یک عراده توپ جنگی پس از سال ها مدفون در میان ضایعات کارخانه ذوب آهن اصفهان، کشف، شناسایی و مشخص شد که متعلق به دوران صفوی است و مقرر شد این یادگار کهن در مقابل عالی قاپو و داخل میدان امام اصفهان نصب شود.

ایرنا نوشت: مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از کشف و شناسایی یک عراده توپ جنگی متعلق به دوران صفوی خبر دادند و اعلام کردند که این ابزار تسلیحاتی در میان ضایعاتی که در کارخانه ذوب آهن اصفهان نگهداری می شد، کشف و شناسایی شده است.

به گفته علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان روزانه هزاران تُن ضایعات و آهن قراضه توسط این کارخانه برای استفاده در فرایند تولید چدن و فولاد استفاده می شود که این توپ جنگی نیز در میان آنها قرار داشته است.

امیری افزود: با توجه به حساسیت موجود برای ریختن ضایعات در کوره ذوب، قطعات آهن قراضه قبل از انداخته شدن داخل کوره بررسی می شود که مبادا ذوب شدن آنها حادثه ای بهمراه نداشته باشد.

وی با اشاره به حجم بسیار زیاد دپوی ضایعات در ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در حدود هفت سال گذشته کارکنان ذوب آهن متوجه این توپ د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت توپ جنگی صفوی کشف شده در ضایعات مشخص شد

سرنوشت توپ جنگی صفوی کشف شده در ضایعات مشخص شد