مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 15:252020-11-23پزشكي

آمار فوتی های «کرونا» در استان مرکزی در آبان و آذر؛ برابر با مجموع هفت ماه قبل!


مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در استان در ماه های مهر و آبان، با تعداد متوفیان مجموع هفت ماه گذشته (از زمان شیوع تا شهریور) برابری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، رحمت الله مرادزاده اظهار کرد: طبق آخرین بررسی ها در یک دوره 50 روزه آمار متوفیان با آمار 7 ماه قبل برابری می کند که این موضوع بسیار نگران کننده و قابل توجه بوده است.

وی افزود: زنان بیشتر از مردان به بیماری سنجیده شده است که چرخش این ویروس و میزان انتقال آن در استان عددی حدود 11 درصدی گزارش شده است پس بنابراین فاصله زیادی تا رسیدن به عدد مطلوب که همان 60 درصد است داریم و باید تا رسیدن درمان قطعی و عدد مورد نظر با صبر و شکیبایی، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ضمن برشمردن چهار نوع سطح پیشگیری و درمان در نظام سلامت کشور تحت عنوان پیشگیری مقدماتی و سطوح یک، دو و سه، سطوح 2 (ارائه خدمات به بیماران سرپایی) و 3 (ارائه خدمات به بیماران بیمارستانی و خدمات ویژه و بیماران بدحال) را وظیفه دولت و دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: سطح یک و همچنین پیشگیری مقدماتی، به سبک زندگی مردم و جامعه بازمی گردد و بسیار مهم و تأثیرگذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار فوتی های «کرونا» در استان مرکزی در آبان و آذر؛ برابر با مجموع هفت ماه قبل!

آمار فوتی های «کرونا» در استان مرکزی در آبان و آذر؛ برابر با مجموع هفت ماه قبل!