مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 10:352020-11-23دانش

کشف کهکشانی که 10میلیارد سال قبل در کهکشان راه شیری ادغام شد


گروهی از محققان موفق به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، گروهی از محققان انگلیسی موفق به شناسایی کهکشانی در درون کهکشان راه شیری شده اند که ده میلیارد سال قبل با آن برخورد و در این کهکشان ادغام شده است.

پژوهشگران با استفاده از داده های به دست آمده از رصدهای متناوب و تلسکوپ های فوق پیشرفته در نقاط مختلف جهان به این نتیجه رسیده اند که کهکشان ماقبل تاریخ هراکلس بیش از ده میلیارد سال قبل بعد از برخورد با کهکشان راه شیری به طور کامل در آن ادغام شده و در عمل از بین رفته است.

بقایای هراکلس حدود یک سوم هاله کروی راه شیری را تشکیل می دهند.

اما اگر ستاره ها و گازهای حاصل از هراکلس درصد زیادی از هاله کهکشانی را تشکیل می دهند و به دلیل اینکه در اعماق کهکشان راه شیری نهفته است، تا پیش از این قابل تشخیص نبوده است.

  ریکاردو اسکیاون از دانشگاه جان مورس لیورپول (LJMU) در انگلیس و یکی از اعضای اصلی تحقیق، می گوید: برای یافتن یک کهکشان این چنینی، ما باید به بررسی دقیق ترکیبات شیمیایی و حرکات ده ها هزار ستاره بپردازیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف کهکشانی که 10میلیارد سال قبل در کهکشان راه شیری ادغام شد

کشف کهکشانی که 10میلیارد سال قبل در کهکشان راه شیری ادغام شد