مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 20:452020-10-31اقتصادي

خام فروشی گیاه «ارزآور»/ اشتغالی که بر باد می رود...


«گشنیز» علاوه بر خواص درمانی متعدد از هزاره دوم پیش از میلاد به عنوان ماده اولیه در صنعت عطرسازی کاربرد داشته اما خام فروشی آفتی است که گریبان این گیاه را گرفته چراکه هر کیلو گشنیز خام 14 تا 15 هزار تومان به فروش می رود در حالی که یک لیتر اسانس گشنیز 2 میلیون .

- خبرگزاری فارس- همدان: نهاوند قطب تولید گیاهان دارویی و معطر از جمله گشنیز کشور به شمار می رود که قطعا با برنامه ریزی صحیح و نگاه بلندمدت می تواند محور تولید ثروت و شغل بیشتر در این خطه کهن شود.

گیاه گشنیز در زمینه ارزآوری در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی حرف برای گفتن دارد و کشورهای اروپایی بدون کم و کاست خریدار این گیاه خوش رایحه هستند تا کالاهای لوکس خود را تولید و روانه بازار کنند.

شهرستان نهاوند با آب و هوای مستعد و حاصلخیزی زمین رتبه نخست تولید گشنیز یعنی بیش از 70 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده به طوری که بالغ بر 12 هزار تن گشنیز در 6 هزار هکتار سطح زیر کشت در این شهرستان تولید می شود.

در اصل شرایط آب هوایی نهاوند برای کشت گیاهان دارویی مساعد است، بر اساس داده های هواشناسی میانگین میزان بارش سالیانه در نهاوند حدود 400 میلی متر ثبت شده که این وضعیت نشان از شرایط مساعد این شهرستان برای کشت گیاهان دارویی در کنار سایر محصولات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی گیاه «ارزآور»/ اشتغالی که بر باد می رود...

خام فروشی گیاه «ارزآور»/ اشتغالی که بر باد می رود...