مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 16:502020-10-31بين الملل

تظاهرات ضدفرانسه؛ مردم «مالی» هم تصاویر ماکرون را آتش زدند


شهروندان کشور مالی از مستعمرات قدیم فرانسه در غرب آفریقا هم با برپایی اعتراضات، تصاویر رییس جمهور فرانسه را آتش زدند و خواستار عذرخواهی او از مسلمانان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شهروندان کشور مالی در غرب آفریقا  (از مستعمرات قدیم فرانسه) در اعتراض به اسلام ستیزی فرانسه تصاویر رییس جمهور آن را آتش زدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه فرانسوی لوموند ، موج نارضایتی از اظهارات امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در کشورهای اسلامی در حال گسترش است و به کشور مالی رسیده، جایی که پاریس از حمله به منافع خود در این کشور وحشت دارد.

شهروندان مالی روز پنجشنبه در منطقه کیدال در شمال شرق این کشور و نزدیک به پایگاه نظامی فرانسه که بزرگ ترین پایگاه نظامی این کشور در خارج فرانسه است و در آنجا 5100 نظامی فرانسوی برای مبارزه با تروریسم حضور دارد،  تصاویر رییس جمهور فرانسه را که به شکل سگی نشان داده شده است، در خیابان ها با آتش کشیدند.

اعتراضات ضد فرانسوی در منطقه کیدال با حضور بیش از یکصد نفر از جوانان این منطقه و حدود یک ساعت ادامه داشت.

شب قبل از این تظاهرات هم بیش از یک هزار نفر از شهروندان معترض مالی با تجمع در اطراف مسجد جامع بزرگ باماکو پایتخت این کشور، ضمن محکوم کردن توهین های ماکرون به اسلام و مسلمانان، بر موضع یکپارچه مسلمانان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات ضدفرانسه؛ مردم «مالی» هم تصاویر ماکرون را آتش زدند

تظاهرات ضدفرانسه؛ مردم «مالی» هم تصاویر ماکرون را آتش زدند