مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 15:102020-10-31اجتماعي

تپه ای باستانی در زنجان با کارکرد دائمی صنعتی


«کشف سرباره های فلز آهن از محدوده کاوش شده و سطح تپه «کوزه چی» در زنجان و سازه های حرارتی موجود در داخل گمانه ها نشان می دهد که همه محوطه در اواخر عصر آهن III به عنوان یک محوطه صنعتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

- کشف سرباره های فلز آهن از محدوده کاوش شده و سطح تپه کوزه چی در زنجان و سازه های حرارتی موجود در داخل گمانه ها نشان می دهد که همه محوطه در اواخر عصر آهن III به عنوان یک محوطه صنعتی مورد استفاده قرار می گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ابوالفضل عالی - سرپرست هیات باستان شناسی تپه کوزه چی در زنجان با اعلام این خبر گفت: تپه کوزه چی در نزدیکی روستای رضاآباد از توابع بخش زنجان رود شهرستان زنجان، در میان دره ای در شمال روستای رضاآباد و در فاصله 10 کیلومتری جنوب غرب معدن نمک چهرآباد قرار دارد که یکی از چندین محوطه باستانی حوزه آبریز تلخه رود است و در بررسی باستان شناسی محدوده اطراف معدن نمک در سال 1385 شناسایی شد و مطالعه اولیه یافته های سطحی تپه نشان داد که این محوطه مربوط به عصر آهن 3 و احتمالاً دوره هخامنشی است.

او به شواهد و مدارک باستان شناختی درباره این محوطه اشاره کرد و افزود: دوران هخامنشی و ساسانی از دوره های اصلی استخراج نمک در معدن چهرآباد در دوران پیش از اسلام بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تپه ای باستانی در زنجان با کارکرد دائمی صنعتی

تپه ای باستانی در زنجان با کارکرد دائمی صنعتی