مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 14:252020-10-31اقتصادي

کشاورزان آذربایجان غربی نسبت به کشت و برداشت به موقع محصول اقدام کنند


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از جوی نسبتا پایدار تا پایان هفته آینده در استان خبر داد و گفت: به کشاورزان توصیه می شود نسبت به کشت به موقع غلات در اراضی آبی و دیم و همچنین برداشت محصولات اقدام کنند.

-  علی عیدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: از امروز تا 15 آبان ماه جو استان جوی نسبتا آرام و پایدار است و کشاورزانی که هنوز محصولات خود را برداشت نکرده اند توصیه می کنیم در این مدت نسبت به برداشت محصولات زراعی از جمله سیب زمینی، چغندرقند  از سطح مزارع اقدام کنند.

وی تصریح کرد: هفته جاری فرصت مناسبی است تا سیرکاران نیز نسبت به آماده سازی زمین و خرید بذر گواهی شده برای کشت اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: رعایت تناوب کشت در مزرعه ضمن اینکه از بروز آفات و بیماری ها پیشگیری می کند، در افزایش 20 تا 30 درصدی تولید در واحد سطح نیز موثر است.

عیدی افزود: انتخاب بذر مناسب و با توجه به کیفیت و پتانسل خاک مزرعه و درکنار آن، استفاده از زمان طلایی کشت، دو عامل بسیار موثر در افزایش تولید محصول و پیشگیری از آفات و بیماری های آن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین بر ضرورت مبارزه با علف های هرز مزرعه پس از رویش گیاه و رسیدن آن به مرحله پنجه زنی توسط کشاورزان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان آذربایجان غربی نسبت به کشت و برداشت به موقع محصول اقدام کنند

کشاورزان آذربایجان غربی نسبت به کشت و برداشت به موقع محصول اقدام کنند