مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 12:452020-10-31اقتصادي

رشد 18درصدی نقدینگی در 7ماهه 99


رییس کل بانک مرکزی از رشد 18 درصدی نقدینگی و 10 درصدی پایه پولی خبر داد و در خصوص مشکلات پیش آمده در حوزه ترخیص کالاها از گمرکات گفت: منشا ارز در واردات باید مشخص باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی گفت: بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت قرار شد شیوه‌های برگشت ارز صادرکنندگان به گونه‌ای باشد که بتوانند به ازای آن مواد اولیه کارخانه‌ها را وارد کنند و اینکه خالی فروشی یا ادعاهای غیر واقعی در آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: در یکی دو روز آینده رییس‌جمهور مصوبه را ابلاغ می‌کند و صادرکنندگان می‌توانند از روش‌های مختلف ارز خود را ارائه کنند که از جمله آن، سامانه‌ نیما است که تقویت شده و مانند گذشته تامین ارز خواهد کرد و همچنین می‌توانند واردات در مقابل صادرات داشته باشند که به صورت تهاتری و با نظارت وزارت صمت انجام می‌شود.

همتی افزود: افراد موظف هستند گردش ریالی و نرخ ارز مبادله شده را در سامانه تجارت ثبت و به صورت برخط به بانک مرکزی اطلاع دهند.

وی گفت: موضوع دیگر ارز اشخاص است و واردکنندگان می‌توانند از طریق ارز خود و اشخاص دیگر واردات انجام دهند، اما باید گردش ریالی خود را ثبت دربانک مرکزی و سامانه تجارت ثبت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 18درصدی نقدینگی در 7ماهه 99

رشد 18درصدی نقدینگی در 7ماهه 99