مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-31بين الملل

منابع سودانی از تلاش برای کودتا در این کشور خبر دادند


منابع سودانی گزارش دادند که یکی از وزرای پیشین این کشور با همکاری چند تن دیگر تلاش داشته در این کشور کودتا به پا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه السودانی ، امروز (شنبه)، به نقل از منابع آگاه از تلاش برای کودتا در این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی در ارتباط با این مسئله چندین تن از جمله علی مجوک از اعضای ارشد شورای انقلابی الصحوه و همچنین تعدادی دیگر از مأموران رسمی و  بازنشسته و یک گروه اسلامگرا به رهبری سرتیپ ود ابراهیم را دستگیر کرده اند.

منابع یادشده در این ارتباط خبر دادند: این اقدام تنها یک کودتا علیه نیروهای واکنش سریع نبوده بلکه این علیه کل نظام صورت گرفته است که ود ابراهیم، مجوک و یک گروه از گردشگران اسلام گرا برای آن برنامه ریزی کرده اند .

منابع یادشده نیز گزارش دادند که علی مجوک در دوره نظام سابق این کشور به عنوان وزیر مشاور در شورای عالی حکومت مرکزی گمارده شده بود که در بریتانیا به سر می برده و پس از آن به فرانسه، دبی، آدیس آبابا و شهر القلابات  (جنوب شرق سودان نزدیک به مرز اتیوپی) رفته است و در آنجا برخی از نظامیان تصمیم می گیرند که با او دیدار کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که افراد یادشده مدتی قبل برای یک کودتا برنامه ریزی کرده اند؛ اما نیروهای امنیتی بدقت تحرکات آنها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع سودانی از تلاش برای کودتا در این کشور خبر دادند

منابع سودانی از تلاش برای کودتا در این کشور خبر دادند