مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 07:102020-10-31پزشكي

پرخاشگری، بزرگ ترین آسیب در ارتباط بین کودک و والدین


پرخاشگری به ایجاد ارتباط مؤثر بین کودک و والدین لطمه می زند و می توان آن ها بزرگ ترین آسیب دانست.

- ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: پرخاشگری به ایجاد ارتباط مؤثر بین کودک و والدین لطمه می زند و می توان آن ها بزرگ ترین آسیب دانست.

مریم کرم الهی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که والدینی که از مهارت های تربیتی آگاهی کافی ندارند از خشونت و پرخاشگری بیشتر استفاده می کنند، اظهار کرد: پرخاشگری معمولاً الگویی از رفتارها و اعمال است که به ایجاد ارتباط مؤثر بین کودک و والدین لطمه می زند.

وی با بیان این که هر پدر و مادری این حق را دارد تا آن طور که فکر می کند فرزندش را بزرگ و تربیت کند؛ اما تمام والدین درک و شناخت کافی از چگونگی تربیت کودک خود ندارند، عنوان کرد: خیلی از والدین به طور ناخواسته به دلایل مختلف تربیت خشن و رفتارهای پرخاشگرانه با کودک خود نشان می دهند که این پرخاشگری در بیشتر وقت ها ادامه می یابد چراکه بسیاری از والدین از الگوی رفتاری پرخاشگرانه یا نامطلوب خودآگاه نیستند.

کرم الهی ادامه داد: خیلی از آن ها عواقب سوء رفتار با کودک خود را نمی دانند، بسیاری دیگر از مشکلات ارتباط با کودک خودآگاه اند اما راه های مناسب برای بهبود ارتباط را به خوبی نمی شناسند این در حالی است که آگاهی از فرزندپروری مناسب، شناخت تربیت پرخاشگرانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخاشگری، بزرگ ترین آسیب در ارتباط بین کودک و والدین

پرخاشگری، بزرگ ترین آسیب در ارتباط بین کودک و والدین