مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 07:052020-10-31پزشكي

رمدسیویرهای بیماران کرونایی در ایران تولید داخل است


همه داروی رمدسیویری که در کشور مصرف می شود، تولید داخل است و واردات دارو از خارج متوقف شده است.

حتی زمینه صادرات این دارو هم وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز درباره تایید اثربخشی رمدسیویر در بهبود بیماران کرونا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا افزود: بله، ما هم این خبر را شنیده ایم.

در حوزه داروسازی اختلاف نظرها در مورد اثربخشی این دارو به شدت وجود دارد و در مجموع مصرف این دارو بیش از همه بستگی به نظر پزشکی دارد، اگر پزشک به اثربخشی این دارو عقیده داشته باشد تجویز می کند، در هر صورت مصرف این دارو در ایران بالاست، میزان زیادی از این دارو هم در داخل و به اندازه نیاز کشور تولید می شود.

وی گفت: بررسی ها درباره اثربخشی رمدسیویر برای بهبود کرونا در ایران هم ادامه دارد اما مساله مهم این است، هر دارویی که در دنیا برای بهبود بیماران مطرح شده در ایران تولید شده است و این نشانه توانمندی صنعت داروی ایران است که با وجود شرایط تحریم بلافاصله این داروها را تولید و در بازار ایران عرضه کرده و واقعا وجود این پتانسیل قوی تولید دارو در کشور جای خوشحالی دارد.

شانه ساز ادامه داد: داروی رمدسیویر اکنون در ایران تولید می شود، در مورد اثربخشی این دارو برای درمان کرونا صحبت های موافق و مخالف زیادی مطرح می شود و ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمدسیویرهای بیماران کرونایی در ایران تولید داخل است

رمدسیویرهای بیماران کرونایی در ایران تولید داخل است