مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:502020-10-31پزشكي

سه روایت تکان دهنده از زندگی بیماران دیالیزی


باید دعا کنید که نارسایی کلیه، کار را به دیالیز نکشاند، در غیر اینصورت شما را از پا می اندازد و طولی نمی کشد که از کار افتاده می شوید و حتی راه رفتن هم برایتان مشکل شده و درد نان هم به درد جان اضافه می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی "باید دعا کنید که نارسایی کلیه، کار را به دیالیز نکشاند، در غیر اینصورت شما را از پا می اندازد و طولی نمی کشد که از کار افتاده می شوید و حتی راه رفتن هم برایتان مشکل شده و درد نان هم به درد جان اضافه می شود.

بیشتر بیماران نیازمند به پیوند کلیه را افراد بی بضاعتی تشکیل می دهند که در حاشیه ی شهر زندگی می کنند، مثل اینکه این بیماری با فقر رابطه ی مستقیمی دارد، بعضی بیماران در خانه هایی ساکن هستند که حداقل استانداردهای لازم را هم ندارد و اگر از دور نگاه کنید، به ذهنتان هم خطور نمی کند که کسی اینجا زندگی کند.

شاید مقبره های خانوادگی برخی از آدم ها بیشتر از خانه هایی که برخی بیماران کلیوی در آن زندگی می کنند، بیارزد و بیشتر امن باشد، اما انگار دل کسی به حال آدم ها نمی سوزد.

این ها بخشی از صحبت های مدیرعامل انجمن خیریه ی حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی است که بی مناسبت با روز حمایت از این بیماران هم نیستند، مشکلاتی که به این روز خاص، محدود نبوده و پا به پای بیماری می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه روایت تکان دهنده از زندگی بیماران دیالیزی

سه روایت تکان دهنده از زندگی بیماران دیالیزی