مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:102020-10-31اقتصادي

جای خالی هویت فرهنگی شیراز در المان های شهری/ تندیس رهایی، المانی بدقواره و نامفهوم


تندیس رهایی، نمایی از یک انسان غول پیکر فلزی که میلیون ها برای ساختش هزینه شده و رهایی نام گرفته است در حالی که هیچ مفهومی از رهایی انسان از تعلقات دنیوی را به ذهن متبادر نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، این تنها یک نمونه از المان هایی است که اخیرا در سطح شهر شیراز نصب شده است و معنا و مفهوم خاصی ندارد.

شهری که دارای هویت تاریخی و فرهنگی غنی بوده و جا برای کار در این حوزه بسیار دارد.

نصب المان ها، سردیس ها و تندیس ها در هر شهر و کشوری با مفاهیم مختلف و بنا بر فرهنگ و تمدن آن شهر یا کشور ساخته و در معابر مختلف اعم از میادین، خیابان ها، بوستان ها و .

نصب شده و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

در شهر شیراز نیز از سال ها پیش نصب تندیس ها و المان ها در دستور کار قرار گرفت اما از همان ابتدا اعضای شورای شهر خواستار مصوب کردن المان های پیشنهادی در صحن شورا بودند، اتفاقی که جز در موارد معدودی انجام نشده است.

زیبایی، اثرگذاری و داشتن معنا و مفهوم سه مولفه اصلی در طراحی و نصب المان های شهری است زیبایی، اثرگذاری و داشتن معنا و مفهوم سه مولفه اصلی در طراحی و نصب المان های شهری است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد اما اخیرا المان ها یا تندیس هایی در سطح شهر شیراز نصب شده اند که نه تنها جذابیتی ندارند بلکه معنا و مفهوم خاصی را نیز به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی هویت فرهنگی شیراز در المان های شهری/ تندیس رهایی، المانی بدقواره و نامفهوم

جای خالی هویت فرهنگی شیراز در المان های شهری/ تندیس رهایی، المانی بدقواره و نامفهوم