مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:102020-10-31اقتصادي

بی توجهی به ذخایر طلای شور دریاچه ارومیه


دریاچه ارومیه به عنوان شورترین دریاچه جهان با دارا بودن حدود هفت میلیارد تن نمک، معدنی در حد و اندازه آوازه جهانی است که در سایه بی توجهی به این ظرفیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، اولین شواهد استخراج نمک (با جوشاندن آب چشمه) از رومانی به دست آمده است؛ نمک یکی از متداول‌ترین و در عین حال بحث برانگیزترین مواد روی زمین است که بدون آن نمی‌توان زندگی کرد و زیادی آن هم سبب مرگ می‌شود.

در نیم نگاهی به تاریخ مشخص می‌شود که نمک به شدت برای چینی‌ها، عرب‌ها، رومیان و یونانیان با ارزش بوده است و این تا حدی رسیده که در برخی اوقات حقوق سربازان رومی با نمک پرداخت می‌شد؛ ممکن است باورتان نشود، اما جنگ‌هایی هم حتی بر سر نمک سرمی‌گرفتند.

جالب است بدانید امروزه تنها 6 درصد نمک تولید شده در جهان مصرف خوراکی دارد و از مابقی آن نیز 12 درصد صرف روند تصفیه‌ آب، هشت درصد برای برف‌روبی، 6 درصد برای کشاورزی و مابقی 68 درصد آن نیز مصرف صنعتی دارد.

دریاچه ارومیه یکی از معادن عظیم نمک در جهان به شمار می‌رود، به طوریکه که ظرفیت اقتصادی نمک این دریاچه به اندازه‌ای بالاست که بهرام طاهری از پژوهشگران برجسته حوزه محیط زیست ایران، ارزش اقتصادی آن را بیش از 100 میلیارد دلار عنوان می‌کند که بهره برداری حتی از یک هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی به ذخایر طلای شور دریاچه ارومیه

بی توجهی به ذخایر طلای شور دریاچه ارومیه