مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 05:052020-10-31پزشكي

عوارضی که بعد از کرونا در بدن می ماند


یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن‌ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.

دکتر سعیده آذری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ماندگاری علایم در بدن بیماران کرونایی، اظهار کرد: بیماران با درگیری شدید ریوی و بیماران دچار حوادث عروقی در قلب و مغز زمان طولانی تری درگیر عوارض بعدی هستند که می‌تواند ماندگار باشد، از جمله این بیماری‌ها شامل فیبروز ریوی و اختلالات عضله قلب(کاردیومیوپاتی)، سندرم خستگی مزمن مجموعه‌ای، ضعف، درد عضلانی، اختلالات خواب و نوسانات روحی هستند.

وی ادامه داد: این موارد بیشتر در بیماران پس از بهبودی از بیماری کرونا مشهود بوده و یکی از علل شایع آن آزاد شدن وسیع فاکتورهای التهابی در خون طی روند بیماری است.

آذری با بیان این‌که برخی افراد که دارای بیماری‌های زمینه‌ای خاص هستند، ریسک بالاتری برای ابتلا به بیماری دارند و معمولا فرم شدیدتری از بیماری و عوارض آن را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیماران قلبی و کسانی که مشکلات زمینه‌ای ریوی دارند نیز در این دسته قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارضی که بعد از کرونا در بدن می ماند

عوارضی که بعد از کرونا در بدن می ماند