مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 04:452020-10-31پزشكي

عوارضی که بعد از رهایی از بند کرونا در بدن می ماند


برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص بیماری های عفونی گفت: برای صحبت در مورد عوارض قطعی کرونا نیاز به گذشت زمان و مطالعات گسترده تری است ولی با وجود این شاهد عوارض متعددی در طول دوره بیماری هستیم که از مهمترین آن ها عوارض قلبی- عروقی و مغزی به دلیل افزایش انعقاد پذیری در خون است.

دکتر سعیده آذری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ماندگاری علایم در بدن بیماران کرونایی، اظهار کرد: بیماران با درگیری شدید ریوی و بیماران دچار حوادث عروقی در قلب و مغز زمان طولانی تری درگیر عوارض بعدی هستند که می تواند ماندگار باشد، از جمله این بیماری ها شامل فیبروز ریوی و اختلالات عضله قلب(کاردیومیوپاتی)، سندرم خستگی مزمن مجموعه ای، ضعف، درد عضلانی، اختلالات خواب و نوسانات روحی هستند.

وی ادامه داد: این موارد بیشتر در بیماران پس از بهبودی از بیماری کرونا مشهود بوده و یکی از علل شایع آن آزاد شدن وسیع فاکتورهای التهابی در خون طی روند بیماری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارضی که بعد از رهایی از بند کرونا در بدن می ماند

عوارضی که بعد از رهایی از بند کرونا در بدن می ماند