مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 آبان 1399 ساعت 02:252020-10-30اقتصادي

کمبود هزار تنی بذر گندم در لرستان/ افزایش قیمت کود «پتاسه» و «فسفاته»


معاون جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کمبود هزار تنی بذر گندم در مناطق سردسیری این استان، گفت: قیمت کودهای «پتاسه» و «فسفاته» افزایش پیدا کرده است.

- خرم آباد- معاون جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کمبود هزار تنی بذر گندم در مناطق سردسیری این استان، گفت: قیمت کودهای پتاسه و فسفاته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جواد صالحیان در سخنانی گفت: بر اساس برنامه های ابلاغی، تعیین شده که حدود 241 هزار هکتار از اراضی استان شامل 47 هزار هکتار آبی و 194 هزار هکتار دیم به کشت گندم اختصاص یابد که پیش بینی شده است از این مقدار سطح زیر کشت حدود 400 هزار تن گندم برداشت شود.

وی، ادامه داد: تاکنون در استان لرستان 100 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم و 16 هزار و 500 هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات عمده استان لرستان جو است که برنامه ریزی های بالا دستی برای این محصول 120 هزار هکتار جو دیم و 7 هزار هکتار جو آبی با پیش بینی تولید 150 هزار تن است و تاکنون 35 هزار هکتار جو دیم و 2500 هکتار جو آبی کشت شده است.

صالحیان در ادامه با اشاره به مقام دوم استان لرستان در تولید نخود در کشور، گفت: سالانه بین 80 تا 90 هزار هکتار به کشت نخود در استان اختصاص می یابد که از این سطح حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود هزار تنی بذر گندم در لرستان/ افزایش قیمت کود «پتاسه» و «فسفاته»

کمبود هزار تنی بذر گندم در لرستان/ افزایش قیمت کود «پتاسه» و «فسفاته»