مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 18:552020-10-30سياسي

هلال احمر ترکیه: زلزله ازمیر در سطح حوادث ملی است


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق اعلام هلال‌احمر ترکیه زلزله ازمیر در سطح حوادث ملی است و به نیروهای امدادی بین‌المللی نیازی نداریم.

محمدحسن قوسیان مقدم عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: به محض وقوع زلزله در ازمیر ترکیه، ستاد بحران جمعیت هلال‌احمر در سازمان امدادونجات تشکیل شد و طی تماس با هلال‌احمر کشور ترکیه آمادگی خود را برای امدادرسانی اعلام کردیم که طبق گفته آنها هنوز نیازی به نیروهای امدادی بین‌المللی نیست و حادثه در سطح ملی قرار دارد.

وی ادامه داد: با این حال جمعیت‌های هلال احمر استان‌های تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان را در حال آماده باش کامل قرار دادیم و تیم‌های جستجو و نجات، آوار و اسکان اضطراری آمادگی کامل را دارند در صورت اعلام و درخواست کمک بین المللی از سوی جمعیت هلال‌احمر ترکیه به این کشور اعزام شوند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر توضیح داد: این استان‌ها آمادگی کامل دارند تا پس از درخواست هلال احمر ترکیه کمک‌های زیستی را نیز برای مردم زلزله زده ازمیر ارسال کنند اما تا کنون با وجود تماس‌های مسوولان هلال احمر ایران و ترکیه تا کنون درخواستی برای ارسال محموله کمک‌های انسان‌دوستانه از سوی ایران انجام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلال احمر ترکیه: زلزله ازمیر در سطح حوادث ملی است

هلال احمر ترکیه: زلزله ازمیر در سطح حوادث ملی است