مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 16:502020-10-30اقتصادي

با پیروزی بایدن صادرات نفت ایران بالا می رود؟


در صورت پیروزی جو بایدن، تحریم هایی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعمال کرده و در هفته جاری نیز تشدید گردیده است، می تواند بالاخره برداشته شود و راه بیش از 2 میلیون بشکه در روز صادرات نفت خام ایران باز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد درصورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و بازگشت این کشور به برجام با برداشته شدن تحریم ها، تولید نفت ایران افزایش خواهد یافت که این دردسری واقعی برای اوپک است.

بلومبرگ نوشت: برای بازارهای شکننده نفت، نتیجه انتخابات هفته آینده آمریکا نیز یک خطر دیگر محسوب می شود و آن این است که احتمال دارد ایران که تولید کننده اصلی نفت در جهان است نقش خود را در تجارت بین المللی بازیابد.

جو بایدن که در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی پیشی گرفته، نشان داده است که به دنبال بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای سال 2015 است.

توافقی که ایالات متحده در زمان فعالیت وی به عنوان معاون رییس جمهور به آن دست یافته بود.

این بدان معناست که تحریم هایی که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعمال کرده و در هفته جاری نیز تشدید گردیده است، می تواند بالاخره برداشته شود و راه بیش از 2 میلیون بشکه در روز صادرات نفت خام ایران باز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با پیروزی بایدن صادرات نفت ایران بالا می رود؟

با پیروزی بایدن صادرات نفت ایران بالا می رود؟