مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 12:302020-10-30اقتصادي

پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید


در جریان رسوب هزاران تن برنج و رو به فساد رفتن این کالا که عدم تخیص و تامین ارز از دلایل اصلی اعلام شد، در حالی بانک مرکزی این موضوع را رد کرده و عملکرد گمرک در ترخیص درصدی برنج را عامل این اتفاق می داند که گمرک با ارائه سند ادعای بانک مرکزی را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 230 هزار تن برنج از سال گذشته تا کنون در گمرک و بنادر دپو شده و امکان ترخیص ندارد، این در حالی است که واردکنندگان تاکید دارند مشکل تامین ارز موجب این عدم ترخیص بوده و ضمن اینکه محصول آنها در فضای گرم و مرطوب بنادر رو به فاسد شدن رفته است، اعتبارشان پیش تجار خارجی خدشه دار شده است.

در عین حال معاون فنی گمرک در این رابطه اعلام کرد که با عدم تخصیص و تامین ارز و صدور کد رهگیری امکان صدور مجوز ترخیص از سوی گمرک وجود ندارد.

اما بانک مرکزی در واکنش به جریان برنج های رسوبی مسایل مطرح شده در رابطه با عملکردش را نپذیرفت و آن را ناشی از عملکرد گمرک دانست.

بانک مرکزی:مشکل از گمرک در ترخیص درصدی است بانک مرکزی اعلام کرد که علت اصلی مشکل به وجود آمده برای بازرگانان، ترخیص درصدی کالا توسط گمرک، بدون داشتن تخصیص ارز و کد رهگیری برای ثبت سفارش مرتبط با آن ها بوده است.

بدیهی است، در صورتی که هنگام خروج کالاهای یاد شده از گمرک، وجود تخصیص ارز و کدرهگیری بانک مرکزی توسط گمرک ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید

پاسخ مستند گمرک به بانک مرکزی: سند ارائه کنید