مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 08:052020-10-30پزشكي

سکته مغزی شایع ترین تظاهر عصبی بیماری کرونا


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، سکته مغزی را شایع ترین تظاهرات عصبی بیماری کرونا دانست و گفت: سکته مغزی عارضه کشنده ای است که بر اثر ابتلا به این بیماری ایجاد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایرنا، 29 اکتبر (هشتم آبان ماه) روز جهانی سکته مغزی نامگذاری شده تا ضمن آشنایی بیشتر مردم با این بیماری، بهانه ای برای توجه بیشتر به آن در جامعه باشد.

این روز فرصتی مناسب برای ارتقای آگاهی مردم برای حفظ سلامتی خود است تا با پیشگیری از ابتلا به این بیماری، زندگی سالم و پرنشاطی را سپری کنند.

محمود رضا اشرفی متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص اعصاب کودکان روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی سکته مغزی اظهار داشت: هر چند تظاهرات عصبی معمولا دیرتر از عوارض تنفسی در بیماری کرونا خود را نشان می دهند اما سکته مغزی نخستین علامت عصبی ناشی از ابتلا به این بیماری است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان بروز پیدا می کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی اگر افراد به خصوص کودکان دچار سکته مغزی شوند باید تست های کرونا روی آنان انجام شود تا مشخص شود که این بیماری باعث این تظاهرات بالینی شده است یا خیر.

اشرفی با اشاره به اینکه ابتلا به سکته مغزی بر اثر کرونا در دنیا هم گزارش شده است، افزود: این بیماران حتما باید داروهایی مانند آسپرین و هپارین مصرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته مغزی شایع ترین تظاهر عصبی بیماری کرونا

سکته مغزی شایع ترین تظاهر عصبی بیماری کرونا