مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 07:402020-10-30سياسي

ابتکار: اگر روحانی نبود، فضای کشور امنیتی تر بود


معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هر نهادی که تندروی کند و با رفتارهای افراطی نظم کشور را برهم بزند، فرقی با ترامپ ندارد و فرقی ندارد که نماینده مجلس تندروی کند یا افراد عادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از برنا، بخشی از مصاحبه معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان از این قرار است: رجل سیاسی فاقد جنسیت است اخیرا بیش از پیش و طبق معمول در نزدیکی زمان انتخابات و نیمه دوم سال بحث تفسیر رجل سیاسی و کاندیداتوری زنان در انتخابات مطرح شده است، چه میزان شرایط را برای محقق شدن این مطالبه فراهم می دانید؟ کلمه رجال که در قانون اساسی به عنوان یکی از شروط کاندیداتوری رییس‌جمهور ذکر شده است، پیشینه‌ای دارد.

در مذاکرات قانون اساسی که تنها زن حاضر در آن جلسه، منیره گرجی بودند، به همراه شهید بهشتی، آیت‌الله طالقاتی و چند تن دیگر از بزرگان، پیشنهاد آوردن کلمه رجال را به جای کلمه «مرد»مطرح می‌کنند تا این ظرفیت به وجود بیاید که به انتخابات ریاست جمهوری تک جنسیتی نگاه نکنیم.

بنابراین، استفاده از کلمه رجال با چنین نیتی بوده و در قرآن کریم برای شخصیت‌های اجتماعی و دینی به کار رفته و فاقد جنسیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار: اگر روحانی نبود، فضای کشور امنیتی تر بود

ابتکار: اگر روحانی نبود، فضای کشور امنیتی تر بود