مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-30سياسي

آمادگی ترکمنستان برای مشارکت و همکاری در روند صلح افغانستان


در محل وزارت خارجه ترکمنستان، معاون وزیر خارجه این کشور با «محمد شاکر کارگر» رییس دفتر رییس جمهور افغانستان نشست آنلاین برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در محل وزارت خارجه ترکمنستان وپ خواجه یف معاون وزیر خارجه این کشور با محمد شاکر کارگر رییس دفتر رییس جمهور افغانستان نشست آنلاین برگزار کرد.

در طی این گفت وگو، سطح بالای روابط دو کشور بر اصول حسن همجواری، احترام و اعتماد متقابل، سیاست سازنده قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان که اهمیت ویژه ای به توسعه همکاری با کشورهای همسایه به ویژه با افغانستان دارد، مورد تأکید قرار گرفت.

در همین راستا، طرف ترکمن از تلاش های دولت کابل برای بازگرداندن صلح و ثبات به این کشور استقبال و تاکید نمود که  عشق آباد با توجه به موقعیت بی طرفی خود، به روند آشتی در کابل کمک می کند و همچنین آماده است تا فضای سیاسی خود را برای انجام مذاکرات بین الافغانی فراهم کند.

 عشق آباد با درک اینکه روند توسعه سیاسی ارتباط تنگاتنگی با رشد اقتصادی و مولفه های بشردوستانه دارد، با مشارکت این کشور به طور فعال پروژه های قابل توجهی را توسعه می دهد.

  نماینده ترکمنستان با اشاره به احداث خط لوله گاز تاپی، خط انتقال برق، توسعه اتصالات ریلی، کریدور حمل و نقل و سایر پروژه های زیربنایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ترکمنستان برای مشارکت و همکاری در روند صلح افغانستان

آمادگی ترکمنستان برای مشارکت و همکاری در روند صلح افغانستان