مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 16:352020-10-29اقتصادي

تولید 16هزار تن کشمش تیز آبی در آذربایجان غربی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:طی امسال پیش بینی می شود در حدود 16 هزار تن کشمش تیز آبی در سطح استان تولید شود.

- اکبر کرامتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه  با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 13هکتار از باغات انگور استان غیر بارور و 20هزار و 795 هکتار از باغات انگوربارور هستند، اظهار داشت: طبق آمار موجود طی امسال در مجموع از باغات استان 265 هزار و 88 تن انگور برداشت شد که 204 هزار و 87 تن مربوط به باغات دیم و 244 هزار و 601 تن مربوط به باغات بارور آبی است.

وی با تاکید بر اینکه 50 هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب سردخانه های در داخل استان برای صادرات و تازه خوری شده است، افزود: 75 هزار تُن از انگور تولیدی استان جذب صنایع در داخل استان و مصارف خانگی از جمله شیره و کشمش آفتابی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: پیش بینی شده در سال جاری، در حدود 16 هزار تن به کشمش تیز آبی تبدیل شود.

کرامتی با بیان اینکه استان همواره در تولید انگور با کیفیت بالا و کشمش جز رتبه های برتر کشوری بوده و طرفداران بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد، یادآور شد: امسال 85 هزارتن از انگور تولیدی استان نیز به خارج از کشور و سایر استان ها صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 16هزار تن کشمش تیز آبی در آذربایجان غربی

تولید 16هزار تن کشمش تیز آبی در آذربایجان غربی