مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 15:452020-10-29سياسي

جشن هالووین پس از مهدکودک ها در تورهای گردشگری


هنوز چند سالی از برگزاری جشن هالووین در مهدکودک­ های ما نگذشته است که پای این جشن غربی به تورهای گردشگری باز شده و توسط آژانس ­های مسافرتی دارای مجوز رسمی از سوی وزارت گردشگری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، سعید خلیلی فعال حوزه فرهنگی و گردشگری در یادداشتی به نقد جشن غربی هالووین که این روزها تبلیغات آن به راحتی در سایت­ ها و فضای مجازیدیده می شود، پرداخته است: هالووین به انگلیسی (Halloween) جشنی است که درروز 31 اکتبر و در شامگاه مراسم عید مقدسین که یکی از آیین های مسیحی غربی است، برگزار می شود.

هالووین روز اول مراسم سه روزه ­ای است که در تقویم کلیسا برای بزرگداشت درگذشتگان به ویژه قدیسان، شهیدان مسیحی و دیگر مؤمنان برگزار می ­شود.

البته این جشن نیز هم چون دیگر آیین­ ها و مناسبت­ های مسیحی ریشه در اعتقادات کهن ملت ­های اروپای غربی دارد و محتوا و آیین ­های آن برگرفته از اعتقادات اقوام سلت است، اقوامی که حدود 2 هزار سال قبل در ناحیه ای زندگی می­ کردند که اکنون کشور ایرلند، انگلستان و شمال فرانسه در آن واقع شده اند.

سلت­ها سال نوی خود را اول نوامبر جشن می­ گرفتند و این روز علامتی از آخر تابستان­(­در تقویم های مسیحی­) ­و فصل برداشت و آغاز تاریکی و زمستان سرد بود، یعنی بخشی از سال که اغلب با مرگ و میر انسان ­ها (­در دوران های که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن هالووین پس از مهدکودک ها در تورهای گردشگری

جشن هالووین پس از مهدکودک ها در تورهای گردشگری