مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 11:352020-10-29اجتماعي

نخستین کتاب مدون موقوفات همدان چاپ شد


مسوول روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از چاپ نخستین کتاب مدون موقوفات همدان خبر داد.

- خسرو محمدی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به چاپ کتاب خانه اربابی بهاءالملک نخستین کتاب مکتوب و مدون در خصوص موقوفات همدان اظهار کرد: این کتاب معرف بزرگترین واقف استان است.

وی که خود این کتاب را به نگارش درآورده است، هدف از نگارش آن را توجه به موقوفات دانست و گفت: حوزه موقوفه پژوهی، جزییات موقوفات کوی اعتمادیه و علل و ریشه های پیدایش بزرگترین موقوفه استان از مسائلی است که در این کتاب گنجانده شده است.

مسوول روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه این کتاب در یک فرآیند پژوهشی ده ساله تهیه و تدوین شده است گفت: سعی کردم در تمام این مدت به ابعاد گوناگون موضوع بپردازم به شکلی که با شناخت دقیق تبار واقف، جایگاه اجتماعی، اندیشه ها و چگونگی نگاه او به دنیای پیرامونش مختصاتی دقیق از ابعاد شخصیتی او ارائه دهم.

وی تصریح کرد: در خلال کتاب به عمارت باستانی و کهن این موقوفه فرآیند تغییر و تحول در بناهای باستانی ذیل بافت اولیه (سیمای روزهای آغازین ساخت بنا) و بافت ثانویه(سیمای امروزین آن) اشاره شده است تا مخاطب بداند آن چیز که امروز مقابل چشم ماست لزوما همانی نیست که در ابتدا بوده  و این خاصیت دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کتاب مدون موقوفات همدان چاپ شد

نخستین کتاب مدون موقوفات همدان چاپ شد