مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 11:352020-10-29سياسي

زیبایی های تاریخ اهل بیت (ع) به خوبی تبیین نشده است


استاد حوزه و دانشگاه نگاه حداکثری به مظلومیت اهل بیت (ع) و عدم توجه کافی به زیبایی های تاریخ ایشان را از آسیب های جدی مطالعات سیره ای دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم ، حجت الاسلام و المسلمین علی غلامی دهقی بعد از ظهر امروز در همایش مجازی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) در دوره معاصر که به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم برگزار شد اظهار کرد: توجه به برخی مبانی و پیش انگاره ها در مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) سبب خواهد شد تا معرفت به سیره اهل بیت (ع)  از خلوص بیشتری برخوردار شود.

وی که در موضوع مبانی و پیش انگاره ها در مطالعات تاریخ اهل بیت (ع) با رویکرد آسیب شناسانه سخن می گفت با بیان این که یکی از این مبانی، ضرورت عدم مقایسه زندگی معصومین (ع) با سیاستمداران است یادآور شد: در این باره امام امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه به صراحت بیان می دارند که سیاست نزد من به معنای مکر و حیله و فریب نیست و از همین رو، ابن ابی الحدید به عنوان یک عالِم اهل سنت نیز در شرح نهج البلاغه خود تصریح می کند که شخصیتی مانند امیرالمؤمنین (ع) در تصاحب قدرت اهدافی دارد که با سیاستمداران متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه، عدالت محوری را ملاک اصلی ائمه معصومین (ع) و امنیت محوری به معنای لزوم حفظ حاکمیت را ملاک دیگر حاکمان و سیاستمداران برشمرد و گفت: اهل بیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیبایی های تاریخ اهل بیت (ع) به خوبی تبیین نشده است

زیبایی های تاریخ اهل بیت (ع) به خوبی تبیین نشده است