مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 09:452020-10-29اجتماعي

قطع درختان و از بین بردن فضای سبز، مجازات دارد


سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی با این که قطع درختان و از بین بردن فضای سبز قطعاً دارای مجازات است، از مردم خواست به اهمیّت وجود درخت در سطح شهر و منازل، - توجه زیادی داشته باشند.

احمد موقری در جلسه بررسی نحوه رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در خصوص فضای سبز و قطع درختان در سطح شهر با اشاره به این که اکنون در سطح شهر تبریز کمتر از یک میلیون اصله درخت وجود دارد، اظهار کرد: این در حالی که نیاز شهر بیش از شش میلیون اصله درخت است.

وی با اشاره به گسترش روزافزون ساخت و سازهای شهری و به تبع آن احتمال قطع بی رویه درختان و از بین رفتن فضاهای سبز، بر اهمیت و نقش درختان در حیات شهرها اشاره کرد و افزود: باغ شهر تبریز روزی جزو افتخارات این شهر بود که اکنون به جهت عدم توجه به آن، به طور کلی این فضا از بین رفته و در جایگاه بسیار پایین تری در بین کلان شهرها قرار داریم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: قطع بی رویه درختان موجب شده تا نیازهای روحی و جسمی شهروندان به درختان و کارکرد مهم آن ها در زندگی شهری، نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که مرجع قانونی برای هرگونه جابجایی، هرس و قطع درختان، کمیسیون ماده 7 قانون حفظ و گسترش فضای سبز است، شهروندان در صورت نیاز به جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع درختان و از بین بردن فضای سبز، مجازات دارد

قطع درختان و از بین بردن فضای سبز، مجازات دارد