مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 07:252020-10-29سياسي

کشف بقایای دژ هخامنشی در «ریوی» خراسان شمالی


سرپرست هیئت کاوش های باستان شناسی محوطه ریوی شهرستان مانه و سملقان از کشف بقایای یک دژ تاریخی مربوط به دوره هخامنشی در این محوطه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، محمدجواد جعفری در تشریح فعالیت های این فصل از کاوش ها در محوطه باستانی ریوی اظهار کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در سایت تاریخی ریوی به صورت مشترک با هیئت باستان شناسی کشور آلمان در ریوی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت حضور باستان شناسان آلمانی اما کار کاوش در این محوطه متوقف نشد و هم اکنون همکاران ما در 4 نقطه از این سایت پهناور یافته های ارزشمندی را از معماری و ساختار سکونتگاهی ریوی به دست آورده اند و علاوه بر کاوش، کار حفاظت و مرمت بخشه ای مختلف سایت در حال انجام است.

سرپرست هیئت کاوش های باستان شناسی محوطه ریوی شهرستان مانه و سملقان افزود: در بخشی از ساختار شهری در ریوی به بقایای یک دژ برخورد کردیم که پلان معماری آن کاملاً مشخص و یافته های خوبی از این بنا به دست آمده و اعتقادداریم این مجموعه تا دوره اشکانیان نیز رونق داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بقایای دژ هخامنشی در «ریوی» خراسان شمالی

کشف بقایای دژ هخامنشی در «ریوی» خراسان شمالی