مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 07:002020-10-29اجتماعي

حفظ ارزش مکانی و هویت تاریخی میراثی 9 روستای جنگل نشین ورزقان


معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از اجرای مبانی نظری میراث فرهنگی در 9 روستای جنگل نشین ورزقان با هدف حفظ ارزش مکانی و هویت تاریخی میراثی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا قوچی اظهار داشت: به دنبال بازدید از 9 روستای جنگل نشین شهرستان ورزقان به همراه فرماندار شهرستان، مدیرکل امور روستایی استانداری و همکاران فنی میراث فرهنگی استان، مراتب لازم برای ثبت روستاهایی نظیر ونستان، کرینگان، ملک طالش و .

در فهرست آثار ملی، بدون دخل و تصرف در کالبد اصلی بناها، بررسی و در دستور کار قرار گرفت .

وی با بیان اینکه حفاظت از مواریث و بافت تاریخی وظیفه تمام ارگان های دولتی، خصوصی و اجتماعی است، ادامه داد: با توجه به اینکه در حفاظت از بافت تاریخی نقش تمامی ارگان ها مهم است، لذا در راستای حفظ مواریث تاریخی، فرهنگی و کالبدی 9 روستای جنگل نشین ورزقان اقدامات لازم با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، امور روستایی استانداری، بنیاد مسکن و .

در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی توجه به هویت بومی و ارزش های کالبدی محیطی روستاهای مذکور را از جمله مهم ترین اهداف این عملیات عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در این امر مباحثی همچون مردم شناسی و روابط بین ساکنان روستا، زبان بومی، درآمد، مراوده درونی و بیرونی روستاها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ ارزش مکانی و هویت تاریخی میراثی 9 روستای جنگل نشین ورزقان

حفظ ارزش مکانی و هویت تاریخی میراثی 9 روستای جنگل نشین ورزقان