مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 07:002020-10-29اقتصادي

اثرات بلوغ زودرس یا دیررس در نوجوانان


عضوشورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه در بسیاری از کشورها سطح دانش و آگاهی نوجوانان در دوران بلوغ، سطح پایینی گزارش شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از پانا، دکتر فریبرز درتاج همزمان با «روز نوجوان» درباره سطح آگاهی نوجوانان از بهداشت بلوغ اظهار کرد: نوجوانان در سیستم آموزشی همچون حلقه‌های مفقود شده‌ای به فراموشی سپرده شده‌اند.

نوجوانان در تلاطم انواع مشکلاتِ جسمی، اجتماعی و روانی ناشی از بلوغ قرار می گیرند که اگر مورد حمایت نباشند و اگر آگاهی‌های لازم به آنها داده نشود، صدمات جبران‌ ناپذیری به نسل آینده وارد می‌شود.

رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران ادامه داد: آموزش بهداشت دوران بلوغ می‌تواند در سه سطح خانواده، مدرسه و آموزش همگانی با هدف ایجاد تغییرات رفتاری مثبت، افزایش آگاهی و کمک به افراد برای دستیابی به سلامت روان انجام شود.

همچنین آموزش بهداشت بلوغ در مدارس فرآیندی است که می‌تواند جهت تقویت مهارت، آگاهی و توانمندسازی به منظور افزایش سلامت نوجوانان گام بردارد.

اهمیت آموزش بهداشت بلوغ در نظام آموزشی درتاج معتقد است که آموزش و پرورش نقش خود را تنها در موفق شدن نوجوان در تحصیل و یاد گرفتن محتوای کتاب درسی منحصر می‌کند، درحالی که نوجوانان حق دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرات بلوغ زودرس یا دیررس در نوجوانان

اثرات بلوغ زودرس یا دیررس در نوجوانان