مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 06:552020-10-29اقتصادي

روزانه حدود 70 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد


بانک مرکزی در هفت روز نخست آبان ماه (از 1 الی 7 آبان ماه 1399) روزانه، به طور متوسط 70 میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ های حاشیه بازار عرضه کرده است.

- بانک مرکزی در هفت روز نخست آبان ماه (از 1 الی 7 آبان ماه 1399) روزانه، به طور متوسط 70 میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در بازار متشکل معاملات ارزی در نرخ های حاشیه بازار عرضه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام بانک مرکزی به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان 500 هزار دلار در بازار مذکور، از میزان عرضه طی مدت یاد شده، در مجموع فقط 7 درصد (حدود 5 میلیون دلار) توسط صرافی ها خریداری شده است که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

همچنین، گزارش های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که در مدت مشابه حدود 670 میلیون دلار ارز به صورت حواله توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است.

طبق این گزارش، بانک مرکزی در راستای ساماندهی به بازار ارز که یکی از وظایف تعریف شده برای این بانک است، از 21 مهرماه سالجاری تصمیم گرفت در پی افزایش های اخیر در بازار ارز برای کنترل این امر، روزانه 50 میلیون دلار به عنوان بازارساز در بازار متشکل ارزی عرضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزانه حدود 70 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد

روزانه حدود 70 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی عرضه شد