مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 آبان 1399 ساعت 05:052020-10-29اجتماعي

حیات بالیقلو چای اردبیل در گرو تدبیر و عمل مسؤولان+ عکس و فیلم


به مرور زمان و با توسعه شهر اردبیل، رودخانه بالیقلو چای رو به زوال نهاده و در آستانه نابودی قرار گرفت و همین امر باعث شده، نفس های ماهیان و پرندگان و اکوسیستم این رودخانه هم به شماره بیفتد.

- خبرگزاری فارس- اردبیل سرویس اجتماعی؛ وحید رشیدزاده: در روزگاری نه چندان دور، رودخانه ای پرآب از کوه های بلند سبلان و ارتفاعات بزغوش سرچشمه می گرفت و به سمت رودخانه قره سو می رفت که محلی برای تفریح و استراحت مردمان دیار اردبیل بود.

بالیقلو چای یا بالیخچی چای را در لغت، رودخانه ای پر از ماهی معنا می کنند که زمانی مردم برای تفریح به ماهیگیری در این رودخانه مشغول می شدند.

اما به مرور زمان و با توسعه نامناسب شهر اردبیل، این رودخانه رو به زوال نهاده و در آستانه نابودی قرار گرفت و همین امر باعث شده، نفس های ماهیان و پرندگان و اکوسیستم آن هم به شماره بیفتد.

چند سالی است که با شروع فصل گرما، تنها رود آب شیرین اردبیل دچار آلودگی شده و رشد جلبک ها، تجمع لجن، انباشت زباله و جاری شدن فضولات شهری در رودخانه، محیط نامناسبی را در طول مسیر 11 کیلومتری آن در داخل شهر اردبیل برای ساکنان ایجاد کند به طوری که در فصول گرم سال حتی بخش هایی از این رودخانه کاملا خشک می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حیات بالیقلو چای اردبیل در گرو تدبیر و عمل مسؤولان+ عکس و فیلم

حیات بالیقلو چای اردبیل در گرو تدبیر و عمل مسؤولان+ عکس و فیلم