مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 22:302020-10-28پزشكي

تعیین جنسیت قطعی فرزند در قم طی چه فرایندی انجام می شود؟


کارشناس ژنتیک مرکز ناباروری جهاددانشگاهی قم به بیان فرایند تعیین جنسیت قطعی در این مرکز و همچنین مباحث مرتبط به امور ژنتیکی در این مرکز پرداخت.

- ایسنا/قم کارشناس ژنتیک مرکز ناباروری جهاددانشگاهی قم به بیان فرایند تعیین جنسیت قطعی در این مرکز و همچنین مباحث مرتبط به امور ژنتیکی در این مرکز پرداخت.

ناصر کلهر، کارشناس ژنتیک مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم،با اشاره بر اینکه مشاوره ژنتیک به چهار بخش زمانی قبل از ازدواج، قبل از بارداری، حین بارداری و بعد از تولد فرزند دارای ناهنجاری تقسیم می شود، عنوان کرد: زمانی که افراد برای مشاوره ژنتیک به مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد قم مراجعه می کنند در ابتدا با پرسش سوالاتی شجره نامه آنها رسم می شود و بر اساس آن خطرات بیماری ها، آزمایشات وتوضیحات لازم گفته می شود.

وی با تاکید براینکه در گذشته فقط زوج هایی که ازدواج فامیلی داشتند به مشاوره ژنتیک مراجعه می کردند، اما امروزه وزارت بهداشت به همه زوجین توصیه می کند که قبل از ازدواج به مشاوره ژنتیک مراجعه کنند، ادامه داد: از علل دیگر مراجعه به مشاور ژنتیک می توان به وجود بیماری های ژنتیک مثل ناشنوایی ،کند ذهنی، سرطان و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین جنسیت قطعی فرزند در قم طی چه فرایندی انجام می شود؟

تعیین جنسیت قطعی فرزند در قم طی چه فرایندی انجام می شود؟