مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 16:452020-10-28اقتصادي

«اقتصاد زیستی» مسیری جدید برای توسعه زیست بوم دانش بنیان در اردبیل


اقتصاد زیستی به معنای تبدیل علوم زیستی به محصولات جدید، بهبودیافته، رقابت پذیر و سازگار با محیط زیست بوده و در آن بر توانایی نوآوری در تبدیل و استفاده مؤثر از منابع زیستی تاکید شده است و می تواند همه فرآیندها و خدمات صنعتی را در برگیرد.

- خبرگزاری فارس - اردبیل وحید رشیدزاده:  اقتصاد زیستی به معنای تبدیل علوم زیستی به محصولات جدید، بهبودیافته، رقابت پذیر و سازگار با محیط زیست بوده و در آن بر توانایی نوآوری در تبدیل و استفاده مؤثر از منابع زیستی تاکید شده است.

  اقتصاد زیستی بر روش های تغییر و تبدیل مواد خام زیستی به محصولات با ارزش متمرکز است و می تواند همه فرآیندها و خدمات صنعتی از قبیل توسعه و تولید داروهای زیستی، مواد غذایی با ارزش بالا، مواد شیمیایی با پایه زیستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پلاستیک های زیستی و مواد کامپوزیت، خدمات معدن کاوی و استخراج، خدمات زیست محیطی همچون حذف آلاینده ها و تصفیه پسماندها و.

را در برگیرد.

حسین واثقی دودران، از فناوران جوان استان اردبیل که از سال 94 در حوزه اقتصاد زیستی  فعالیت دارد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با بیان این که اقتصاد زیستی را می توان نوآوری در استفاده موثر و تبدیل منابع زیستی به محصولات و خدمات نوین زیستی دانست، اظهار کرد: در کشور ما سیاست های کلی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اقتصاد زیستی» مسیری جدید برای توسعه زیست بوم دانش بنیان در اردبیل

«اقتصاد زیستی» مسیری جدید برای توسعه زیست بوم دانش بنیان در اردبیل