مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 16:202020-10-28اقتصادي

افزایش قاچاق سوخت و دام زنده به خارج از مرزهای کشور


مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات تهران گفت: بیش از نیمی از پرونده های قاچاق کشور در سال 99، مربوط به قاچاق خروجی کالا ست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، حدود 30 درصد کاهش داشته، اما نکته مهم این پرونده ها، این است که عمده پرونده های تشکیل شده در سال 99 مربوط به قاچاق خروجی کالا است.

وی گفت: از 42 هزار فقره پرونده هفت ماهه امسال، بیش از 23 هزار فقره تنها متعلق به قاچاق خروجی فرآورده های نفتی است که به دلیل تفاوت بسیار بالای قیمت این فرآورده ها با کشورهای همسایه، اتفاق می افتد.

اجتهادی ادامه داد: از دیگر مواردی که طی این هفت ماه به خارج از کشور قاچاق می شود می توان به دارو اشاره کرد که هرچند مقیاسش کم است، اما به صورت جدی، این قاچاق هم وجود دارد.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی البته تلاش کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد خود را افزایش دهد و توانسته طی این هفت ماه 98 درصد پرونده های ورودی خود را رسیدگی کرده و به اجرای احکام بسپارد.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات تهران اضافه کرد: در بخش اجرای احکام هم ما در سال 99 وصولی خوبی داشتیم و حدود 34 درصد نسبت به سال قبل، وصولی تعزیرات را افزایش دادیم.

اجتهادی گفت: هفته قبل در دلیجان به یک پرونده بزرگ ارزی رسیدگی شد که طی آن 5 میلیارد و 300 میلیون یورو جریمه دریافت شده و 349 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قاچاق سوخت و دام زنده به خارج از مرزهای کشور

افزایش قاچاق سوخت و دام زنده به خارج از مرزهای کشور