مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 15:152020-10-28اقتصادي

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده


رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از 5000 تومان است، گفت: اقدامات کارشناسی برای افزایش قیمت شیر خام انجام شده و در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است و احتمالا تا هفته آینده مشخص می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، سید احمد مقدسی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های لبنی مدعی‌اند شیرخام را با قیمت بیش از 4000 تومان از دامداری‌ها خریداری می‌کنند، در حالی که قیمت مصوب شیر خام 3100 تومان است؟ گفت: قیمت مصوب شیر خام 2900 تا 3100 تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کارخانه حدود 3800 تا 3900 تومان می‌شود و بیش از 4000 تومان به دست کارخانه‌ها نمی‌رسد.

وی ادامه داد: قیمت تمام شده شیر خام برای دامداران بیش از 5000 تومان است، زیرا دولت 100 درصد نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های دامداری را تامین نکرده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها نیز گفت: بانک مرکزی نمی‌تواند ارز مورد نیاز برای واردات نهاده‌های دامی را تامین کند و توزیع نهاده‌ها قطره چکانی است؛ به طوری که دولت از ابتدای سال تا کنون 35 درصد از نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌های شیری را تامین کرده و 65 درصد مابقی نیز از بازار آزاد تهیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده

احتمال افزایش قیمت شیرخام در هفته آینده