مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 15:102020-10-28اجتماعي

افزایش 9 درصدی حیات وحش منطقه حفاظت شده «هرمود» لارستان


رییس اداره محیط زیست لارستان از افزایش 9درصدی حیات وحش منطقه حفاظت شده «هرمود» لارستان خبر داد.

- خدانظر انصاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در لارستان با بیان اینکه سرشماری پاییزه وحوش منطقه حفاظت شده هرمود لارستان به پایان رسیده است، اظهار کرد: این سرشماری توسط 13 نفر از محیط بانان و پرسنل اداره محیط زیست لارستان و تعداد 14 نفر از تشکل های مردم نهاد به مدت دو روز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه براساس این سرشماری تعداد قوچ و میش لارستان هزار و 119 رأس، کل و بز774 رأس و جبیر 543 رأس است، افزود: این در حالی است که این آمار مربوط به 50 هزار هکتار یعنی حدود 25 درصد منطقه را شامل می شود.

رییس اداره محیط زیست لارستان با اشاره به اینکه در این سرشماری 9 درصد افزایش وحوش نسبت به پارسال بوده است، تصریح کرد: پایش، ضدعفونی، پرکردن آبشخورها، جلوگیری از ورود احشام اهلی و واکسیناسیون دام های حاشیه منطقه از اقدامات مهم امسال بوده که امنیت وحوش و افزایش سرشماری را به دنبال داشته است.

این مسوول با بیان اینکه امسال چندین مورد آتش سوزی رخ داد که هرچند باعث از بین رفتن پوشش مرتعی و گیاهی بخشی از منطقه کم نظیر حفاظت شده هرمود لارستان شد اما با همکاری خوب تشکل ها، جوامع محلی و همت و تلاش محیط بانان اطفاء حریق صورت گرفت، اضافه کرد: منطقه حفاظت شده هرمود با 210 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 9 درصدی حیات وحش منطقه حفاظت شده «هرمود» لارستان

افزایش 9 درصدی حیات وحش منطقه حفاظت شده «هرمود» لارستان