مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 14:452020-10-28اقتصادي

پیش بینی تولید 3 هزار تن کلزا از مزارع هرمزگان


مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه تاکنون در126 هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان کلزا کشت شده است، گفت: پیش بینی می شود 3 هزار تن کلزا از مزارع این استان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدرضا امیری زاده بابیان اینکه کاشت کلزا در استان از اوایل آبانماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون در 126 هکتار از اراضی کشاورزی این استان کلزا کشت شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود در بیش از دو هزار هکتار از اراضی استان، دانه های روغنی کلزا کشت شده و از این میزان قریب به 3000 تن محصول تولید شود.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی هرمزگان همچنین ادامه داد: شهرستان های حاجی آباد و رودان از عمده  شهرستانهای تولید کننده کلزا می باشند.

امیری زاده خاطرنشان ساخت: گیاه کلزا بعنوان یک گیاه مناسب روغنی برای کشت در شرایط آب و هوایی کشور مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به شرایط دما و رطوبت، کاشت پاییزه این گیاه در استان به راحتی امکان پذیر است.

گفتنی است روغن دانه ارقام خوراکی کلزا دارای کیفیت بسیار مطلوب است که در نهایت پس از استحصال روغن، کنجاله باقیمانده سرشار از پروتیئن بوده و برای استفاده در تغذیه دام مناسب می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 3 هزار تن کلزا از مزارع هرمزگان

پیش بینی تولید 3 هزار تن کلزا از مزارع هرمزگان