مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 12:202020-10-28بين الملل

تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران نقض فاحش حقوق بشر است


تعدادی از وکلای دادگستری در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل آورده اند:اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران نقض فاحش حقوق بشر بوده و مانع برخورداری از حق سلامت برای میلیون ها ایرانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تعدادی از وکلای دادگستری با ارسال نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تحریم های آمریکا علیه کشورمان، آورده اند: با توجه به شیوع گسترده ویروس کوید 19 در سراسر جهان و از جمله ایران و نیاز مبرم به برخی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه تولید برخی اقلام بهداشتی در کشور، اقدام ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم های اقتصادی علیه ایران و ممانعت از مبادلات تجاری و دارویی، نقض فاحش حقوق بشر بوده و مانع برخورداری از حق سلامت برای میلیون ها ایرانی است.

در این نامه آمده است: پیامد تحریم های فزاینده آمریکا، تهدیدی جدی را متوجه ایرانیان در برخورداری از حق سلامتی و دسترسی به داروهای ضروری نموده است و به کمبود داروهای حیاتی برای مبتلایان به برخی از بیماری های خاص، به ویژه داروهای شیمی درمانی برای بیماران سرطانی، بیماران نقص سیستم ایمنی، هموفیلی و… منجر شده است.

متن کامل این نامه بدین شرح است: جناب آقای آنتونیا گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ما وکلای دادگستری ایران با تاکید برحق سلامت مردم کشور عزیزمان که در اسناد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران نقض فاحش حقوق بشر است

تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران نقض فاحش حقوق بشر است