مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 11:202020-10-28اقتصادي

آزادسازی صادرات دام زنده توجیه اقتصادی ندارد/ وضعیت قرمز جمعیت دام سبک


بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی موافقان احیای صادرات دام زنده نشانگر آن است که رفع ممنوعیت صادرات دام، موجب افزایش نیاز به واردات گوشت قرمز و خروج ارز از کشور خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پس از جهش نرخ ارز در سال 97 و اختصاص دلار 4200 تومانی به واردات برخی کالاهای اساسی، صادرات بسیاری از کالاها از جمله دام زنده و گوشت قرمز به علت اختلاف قیمت برخی کالاها در داخل و خارج، افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

در همین شرایط، با بروز کمبود کالا و افزایش قیمت آن در داخل کشور، کارگروه تنظیم بازار، صادرات دام زنده و گوشت قرمز را ممنوع اعلام کرد.

همزمان با اعلام ممنوعیت صادرات گوشت قرمز و دام زنده، قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه، افزایش یافت.

این در حالی است قاچاق دام زنده علاوه بر مضرات کلی قاچاق کالا، مخاطراتی نظیر افزایش فرار مالیاتی ، کاهش درآمد حاصل از تعرفه صادرات دام زنده برای دولت و کاهش امنیت غذایی را به همراه دارد.

بنابراین ابعاد مختلف صادرات دام زنده موضوعی است که بارها توسط تولیدکنندگان و صاحب­نظران اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

موافقان صادرات دام زنده معتقدند که ممنوعیت صادرات دام زنده موجب افزایش قاچاق ، کاهش تولید در پی خروج دام مولد ، عدم وصول حقوق گمرکی ، احتمال خروج دام بیمار به دنبال عدم رعایت مسائل به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی صادرات دام زنده توجیه اقتصادی ندارد/ وضعیت قرمز جمعیت دام سبک

آزادسازی صادرات دام زنده توجیه اقتصادی ندارد/ وضعیت قرمز جمعیت دام سبک