مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:552020-10-28پزشكي

تنهایی از مهمترین مشکلات سالمندان در دوران همه گیری ویروس کرونا


جانشین مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اضطراب و افسردگی، سیستم ایمنی سالمندان را دچار اختلال کرده و آنان را مستعد ابتلاء به بیماری های جسمی می کند.

- ایسنا/خراسان شمالی جانشین مدیرگروه سلامت روان معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: اضطراب و افسردگی، سیستم ایمنی سالمندان را دچار اختلال کرده و آنان را مستعد ابتلاء به بیماری های جسمی می کند.

شهین لنگری در گفت و گو با ایسنا، درخصوص توجه به سالمندان در دوران کرونا اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اجتماعی و مرتبط با سلامتی آن باید به عنوان یکی از مهم ترین وقایع اجتماعی بشر در قرن 21 در نظر گرفته شود که در این بین سالمندان به عنوان یکی از مهم ترین گروه های پرخطر در ابتلا به کرونا ویروس هستند.

وی تنهایی را یکی از مهمترین مشکلات سالمندان در دوران همه گیری بیماری کووید19 دانست و گفت: دیدار با سالمندان به دلیل ترس از انتقال ویروس کرونا به آن ها بسیار محدود شده است به همین دلیل اطرافیان و فرزندان آن ها باید علاوه بر مراقبت های بهداشتی، مسائل روحی و روانی را برای آن ها در نظر بگیرند تا احساس تنهایی، کمتر به آن ها فشار وارد کند.

لنگری عنوان کرد: مشکلات سالمندان فقط بیماری های جسمی نیست، بلکه موضوع سلامت روان سالمندی به خصوص در دوران کرونا، از حساسیت بیشتری برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنهایی از مهمترین مشکلات سالمندان در دوران همه گیری ویروس کرونا

تنهایی از مهمترین مشکلات سالمندان در دوران همه گیری ویروس کرونا