مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:452020-10-28سياسي

شکل گیری قیام ها علیه ظلم در ایران در سایه روحانیت


نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه در یک قرن اخیر قیام ها علیه ظلم در ایران در سایه روحانیت شکل گرفته است، گفت: نهضت جنگل در سایه یک روحانی شکل گرفت و باید باظرافت به آن پرداخته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه اعضای قرارگاه کنگره میرزا کوچک جنگلی با اشاره به اینکه این جلسه به منظور احیای شخصیت منطقه ای، کشوری و بین المللی برگزارشده، اظهار کرد: در یک قرن اخیر در ایران نهضت ها و قیام هایی شکل گرفت که هرکدام در راستای اسلام و مبارزه با ظلم بود.

وی، هرکدام از نهضت ها و قیام ها در ایران را بسترساز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نهضت جنگل مقدس بود و به این دلیل ماندگار شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نهضت جنگل در درون و بیرون جامعه ایرانی تأثیرهایی داشته است، گفت: نهضت جنگل انگیزه ای برای امام (ره) ایجاد کرد و موردحمایت ایشان بود.

فلاحتی، نهضت جنگل را یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: منعی نمی بینیم از اینکه هرکسی بخواهد به بخشی از نهضت جنگل بپردازد اما مقدس بودن این نهضت باید حفظ شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در گیلان، اگر نهضت جنگل از ساحت مقدس بودن خارج شود خطرناک است بنابراین هر امری که منجر به حفظ این جایگاه مقدس شود باید مدنظر متولیان مربوطه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکل گیری قیام ها علیه ظلم در ایران در سایه روحانیت

شکل گیری قیام ها علیه ظلم در ایران در سایه روحانیت