مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:402020-10-28اقتصادي

فعالیت 90درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی در خراسان شمالی در منزل


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 90 درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی این استان در منزل فعالیت می کنند.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 90 درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی این استان در منزل فعالیت می کنند.

محمدرضا قهرمانیان در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در این استان حدود 16 هزار تولیدکننده در حوزه صنایع دستی وجود دارد این در حالی است که فقط 22 کارگاه صنایع دستی در استان فعال بوده و بیشتر صنعت گران در منزل در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تولید صنایع دستی در منزل و در دسترس بودن مواد اولیه موجب شده تا گرایش افراد به سوی این نوع از تولیدات بیشتر شود.

قهرمانیان با اشاره به اینکه این اداره کل چند نوع مجوز برای فعالان این عرصه صادر می کند، افزود: تولیدات کارگاهی و تولید انفرادی از جمله مجوزهای صادر شده از سوی این اداره کل برای تولیدکنندگان است که البته از سال 91 از سوی وزارت کار دستورالعملی برای مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی ارسال شد.

وی ادامه داد: از 295 رشته صنایع دستی در حوزه مشاغل خانگی، 54 رشته تفکیک و اولویت بندی شده که از سال مذکور در این حوزه برای یک هزار و 730 نفر مجوز فعالیت صادر کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 90درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی در خراسان شمالی در منزل

فعالیت 90درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی در خراسان شمالی در منزل